sâmbătă, 10 octombrie 2009

Trăiască!

"Trenul accelerat 12622 de la"(pauza)"Timisoara, Simeria, Sighisoara, Brasov, in directia Sinaia, Comarnic, Breaza, Campina, Ploiesti Vest, Bucuresti Nord" (pauza lunga)"intarzie" (pauza)"treizeci minute"
- Salut, tovarase! (un el pe la vreo 50 de ani, imbracat intr-o geaca in culori de camuflaj catre un el cu sapca si geaca de blugi care parea sa-si duca veacul pe una dintre bancile garii)
- Salut, tovarase!
- Traiasca Uniunea Sovietica!
- Traiasca Uniunea Sovietica!
- Traiasca Partidul Comunist Roman!
- Traiasca PCR!
- Traiasca tovarasul Nicolae Ceausescu!
- Traiasca Ceausescu!
- Ce mai faci, tovarase?
- [...]
- N-ai furat nimic?
- Pai ce sa fur, ma ?
- Au astia gaini pe-aici...
- Ei, or avea
- Si chiar n-ai furat nimic?
- Aer , tovarase , aer am furat!
- Bine, ma, ma duc ca ma duc la biserica. Am treaba, cant in cor si e slujba.
- Bine, ma!
- Traiasca Uniunea Sovietica!
- Traiasca Uniunea Sovietica!

Nu va plictisesc cu a mea plimbare pe munte si nu va povestesc despre vaiugile pe care le-am vazut , si-asa poze nu prea am facut si oricum totul arata cam in felul urmator:


aa , si :
- Sefule!
(liniste)
- Sefule, hai, ma, ca-i Breaza!
(liniste)
- Sefule, nasule, unde esti ?!
(liniste)
- Seeeefuuleee!!!
La capatul vagonului, un domn pe la vreo 70 de ani, aghezmuit bine, imbracat tot cu o geaca in culori de camuflaj, urcat in tren tocmai la Medias, incerca sa coboare o bicicleta din tren , bicicleta pentru care ii marcase 10 lei spaga "sefului" si primise in schimb si promisiunea astuia ca-l ajuta sa coboare din tren. Doar ca trenul intarzia linistit si asteptata diverse alte trenuri in minunata statie "Breaza Nord", fosta "Gura Beliei" (dar , deh, suna rau). Ma duc la el, ii spun ca nu e Breaza , intelege vag , il ajut sa urce bicicleta inapoi in tren si-i zic sa mai aiba putina rabdare.
Cioc,cioc! (in geamul usii unui compartiment)
- Imi deschizi si mie usa, te rog ? (o ea blonda imbracata de munte, singura in compartiment si tragand intr-o veselie de manerul usii)
- Multumesc, cred ca s-a rupt manerul asta de dinauntru.
- Cam asa mi se pare si mie , da.
- Mai bine s-o las deschisa de tot , nu ?
- Cred ca da.
- Vroiam sa ma duc sa vad ce-i cu domnul care tot tipa dupa nas. Te-ai dus tu , nu?
- Da
- Si?
- Ei , [...]
- Aha , si pe unde ai fost?
- Pai
- Sefule, uite am urcat la Medias , i-am platit nasului ca eu sunt pensionar , stii ? si i-am dat si am zis ca mai trebuie douzeci de mii si [...] (da, da, tot nenea cu bicicleta)
- Da , domn-le, da. Dar nu va duceti sa aveti grija de bicicleta? Va zic eu cand ajungeti la Breaza.
- Da, da' sefu' (eu sunt confuz, nu mai inteleg deloc cine vrea sa fie "sefu" asta , de fapt) a zis ca ma ajuta dar mai trebuie sa-i mai dau douazeci [...]
- Bine , dar duceti-va sa aveti grija de bicicleta si va ajut eu sa o dati jos din tren!
- Da , [...]
- Ce ziceam ?
- Pai spune-mi pe unde ai fost ?
- Aa, da. Pai am mers[...]
- Pai si eu am [...]
[..

..]
- Sefule, sefuleee , eee Breaza! (nu mai sunt asa confuz , se pare ca acum e cert ca eu sunt "sefu" ala )
- Da , da ..
- Sanatate , multumesc , de copii , de nevasta etc. etc. !
Omul a ajuns jos pe peron cu o ora mai tarziu decat ar fi trebuit, cu o bicicleta care nu prea parea sa functioneze, cu un rucsac care se mai tinea decat intr-o singura bretea si fara sa mai fie asteptat de nimeni (asa cum imi zisese mai devreme).Am inchis usa.
- Da, pai tu unde cobori?
- Campina.
- Si cat mai ai pana acolo ?
- 5 minute , teoretic.
- [...],[...],[...]
- Na pai eu ma duc sa-mi strang alea din compartiment. Drum bun, pa!

Niciun comentariu:

Lista mea de bloguri